top of page
  • Vilken typ av metod använder ni?
    Sensory Value hår säljs med tejpmetoder. När du köper en av våra startkit ingår både dubbelsidig tejp och enkeltejp i förpackningen. Dessa produkter kommer även att finnas tillgängliga för separat köp för att återfästa Sensory Value på din kund.
  • Hur mycket tid sparar jag på insättningen?
    Sensory Value är unikt och vår metod kan variera och skilja sig åt för varje kund, eftersom metoden du väljer beror på kundens utgångsläge. Men det gör det också möjligt för dig att skräddarsy din kundupplevelse. Vårt hår gör det möjligt att fästa håret på endast 30-40 minuter, metoden får du lära dig om du går en av våra kurser, på plats eller online.
  • Kan håret sättas om?
    Självklart! Vi rekommenderar vanligtvis att sätta om din kunds hår inom 6-8 veckor från den första insättningen. Eftersom vårt hår är en längre tapeweft (7mm x 200 mm) kan kunden gå längre tid med sitt hår. Naturligtvis beror det på din kunds egna hår, men detta är vår rekommendation.
  • Kan jag färga Sensory Value hår?
    Jajjemän! Det är fullt möjligt att färga vårt hår, eftersom det är 100% äkta hår kan du behandla det precis som normalt hår.
  • Kan min kund styla håret med värmeverktyg?
    Absolut, eftersom det är 100% äkta hår kan ni kund styla sitt hår med värmeverktyg utan problem. Vår starkaste rekommendation är att din kund använder värmeskydd för att kvalitén ska hålla fullt ut, uppmana även din kund att använda låg värme. Tipsa gärna om en återfuktande hårmask också, så håller sig håret hälsosamt.
  • Hur ska min kund tvätta Sensory Value hår?
    Var god följ våra noggrant beskrivna take care-guide, denna finns som nerladdningsbar fil under fliken Dokument här på hemsidan. Denna bör ges till kund efter insättning för denne att ta med sig hem. På så vis kan vi garantera att hårets kvalité håller längre. Har du eller din kund inte följt vår take care-guide kommer inte en eventuell reklamation/retur att godkännas.
  • Hur länge kan min kund använda Sensory Value hår?
    Vi säger ett minimum på ett år, i några fall (när kund följer vår take care-guide) 1,5 år. Efter ungefär ett år är det rekommenderat att sätta ett nytt set på din kund.
  • Hur ser borttagningsprocessen ut?
    Var god använd vår Delete Remover för att plocka ur håret från din kund. För omsättning kommer du att behöva vår Duplextape eller Slimtape så att din kund kan använda håret längre. Här (länk) hittar du omsättningsguiden.
  • Kan min kund träna eller simma med Sensory Value hår?
    Ja! Så länge din kund följer instruktionerna för korrekt underhåll (som bör ges till kund efter insättning), så kan din kund självklart ägna sig åt fysiska aktiviteter. Vårt hår är inte känsligare än din kunds egna mot svett och salt. Har din kund utsatt håret för klor/havsvatten kan håret få en beläggning som det inte mår bra av. Det gör att håret slits fortare och/eller kan bli missfärgat. Vi rekommenderar att din kund helst inte utsätter håret med för mycket bad.
  • Fungerar Sensory Value för tunna hårstrån?
    Naturligtvis, Sensory Value hår är ett fantastiskt sätt att ge din kund ett fylligare hår, speciellt för våra skandinaviska hår, utan att skada kundens egna hår eller förhindra tillväxt undertiden. Den största fördelen med Sensory Value hår är att fästet inte tvinnar sig, som många andra tunna och korta fästen gör, vilket gör Sensory Value till en helt unik produkt på marknaden idag. Vår Slimtape är den perfekta produkten för den kunden som har ett tunnare hår som inte kan ha en dubbel-twin.
  • Min kund har egen brunn, kan hen tvätta håret hemma?
    Har din kund en egen brunn kan håret få en beläggning, vilket gör att håret går av, kan kännas strävt eller missfärgas av metaller i vattnet. Sensory Value hår ter sig precis som din kunds egna hår, därför är det lätt att förutspå hur vår hårförlängning kan reagera.
  • Måste jag bli medlem för att kunna lägga en beställning?
    Ja, detta beror på att vi riktar oss till professionella frisörer med registrerade företag (F-skatt). Genom att registrera ert företag hos oss, kan vi bekräfta att du är en verksam frisör med F-skatt.
  • Hur skapar jag ett konto hos er?
    Du behöver vara en licensierad frisör med registrerat företag och F-skatt, äga din egna salong eller hyra en stol för att kunna registrera dig hos Sensory Value. Så snart du har registrerat dig hos oss kan du logga in med dina uppgifter och får därmed tillgång till den annars låsta webbshopen. För att registrera dig som företagskund gör du så här: Klicka på "webbshop" via menyn. Därefter kommer ett fönster upp där du kan registrera dig som ny kund hos oss. Fyll ditt org.nummer, förnamn, efternamn, epost samt vilket lösenord du önskar till din inloggning Klicka på "registrera dig" och slutför registreringen genom det bekräftelsemail som skickas till dig
  • Hur lägger jag en order?
    Först och främst måste du ha ett registrerat konto hos oss för att genomföra en order. Så snart du har en inlogg får du åtkomst till vår webbshop och kan välja och vraka bland våra produkter.
  • Kan ni skicka prover?
    Det är precis därför vi har vår hår-ring, fylld med alla färger som finns tillgängliga för beställning. Den fungerar dessutom som ett praktiskt verktyg under en konsultation med din kund, på så vis vet du vilken färg du ska beställa åt din kund. Hår-ringen är inkluderad i vårt start-kit och finns tillgänglig för köp i vår webbshop om du är nyfiken på Sensory Value.
  • Kan jag ändra eller komplettera min order i efterhand?
    Skicka ett mail till oss så snart som du inser att du ångrat ditt köp eller vill komplettera, så gör vi vårt allra yttersta för att tillmötesgå dig. Observera att en tillkommande summa kan komma att dras när du ändrar din order till en högre summa. Pengarna skickas naturligtvis tillbaka om du vill ta bort artiklar från din order.
  • Jag vill avbryta min order, hur gör jag?
    Var god läs våra Allmänna villkor eller Returpolicy för full info.
  • Vad har ni för leveranstid?
    Om du lägger din order innan klockan 12 på vardagar skickas din order samma dag, annars packas och skickas den dagen efter din lagda beställning. Vi skickar våra varor med hjälp av DHL och vid en beställning erhåller du ett spårnings-ID så du kan följa ditt paket hela vägen fram till dörren.
  • Jag har inte fått en beställningsbekäftelse?
    Vi mailar orderbekräftelsen till dig så fort vi har mottagit din beställning. I de flesta fall kommer den inom några minuter men ibland kan det ta några timmar. Har du beställt på en helgdag kan det dröja till första vardagen därefter innan mailet skickas. Saknar du fortfarande bekräftelsen? Kontrollera om mailet har hamnat i din skräppost eller om din inkorg är full. Kanske stavade du fel på din mailadress eller har använt en annan av dina mailadresser när du skapade din kundprofil? Du kan se om din order är mottagen under "Mina Beställningar" när du är inloggad och kan under "Min Profil" kontrollera och justera dina kontaktuppgifter. Kundservice har ingen möjlighet att skicka ut en ny orderbekräftelse i efterhand, då den skickas ut automatiskt då beställningen har godkänts.
  • Vilka betallösningar erbjuder ni?
    Vi har ett samarbete med Stripe, där du kan enkelt göra en direktbetalning via ditt företagskort.
  • Varför kan jag inte betala via en faktura?
    Vi har valt att göra det enkelt för dig, en direktbetalning via Stripe med ditt företagskort garanterar en leverans samma dag eller dagen efter som du lägger en beställning (exkl helgdagar).
bottom of page